סטודנטים/ות יקרים/ות!

הפוסט הנ"ל הינו סיכום קצר של השיעור בנקודות + מכיל את הקבצים שתורגלו בכיתה במהלך השיעור.
אם החומר לא מובן, אפשר לשלוח לי מייל או להתקשר : 050-555-6693 (אשתדל לענות, אם לא שלחו SMS ואחזור אליכם)

זכרו כי המפתח להצלחה הינו תרגול

TypeScript OOP + angular intro

שלום לכולם

השיעור היה בעיקר  על TypeScript , למדנו את ההבדלים בין javascript ל typescript

חזרנו על כל הנושא של מחלקות (class) – ולמדנו על סוגי מחלקות שונות בתכנות מונחה עצמים,

למדנו על interface ,   ירושה של מחלקות, מחלקה מסוג abstract ועוד.

עשינו בכיתה את התרגילים הבאים:

  1. שחקן שחמט
    צרו מחלקה המתארת שחקן שחמט. לכל שחקן

    יש את הנתונים הבאים:
    שם , גיל, רמה, מספר משחקים שהשחקן שיחק בהם עד היום.
    לכל שחקן יהיה את הפונקציות הבאות:
    GetName- מחזירה את שמו.
    GetLevel – מחזירה את הרמה שבה הוא נמצא.
    Play – גורמת לו לשחק, ומוסיפה לו 1 למספר משחקים שהוא שיחק עד היום.
    הפונקציה play גורמת לו לנצח או להפסיד באופן רנדומלי (מגרילה מספר
    מ 0-1 ואם זה 1
    הוא מנצח אם זה 0 הוא מפסיד)
    ברגע שהשחקן ניצח ב 3 משחקים הוא עולה רמה ( הרמות זה מ 1 עד 10 )
    ביצירת שחקן חדש הרמה שלו היא 1 . אחרי כל 3 משחקים שבהם הוא
    מנצח הרמה עולה ב-1.
  2. סטודנט
    צרו קלאס המייצג סטודנט,

    לכל סטודנט יש את המאפיינים הבאים:
    שם.
    גיל.
    מקצוע לימודים.
    מספר ציונים (מערך)
    פונקציה להוספת ציון
    פונקציה לחישוב ממוצע כללי.

 

בהמשך השיעור התחלנו ללמוד Angular

הכרנו מה זה אנגולר, למה צריך אותו, מה ההבדלים בין הגרסאות, ובאופן כללי מה ההבדל בין פרימוורק לבין ספריה, ראינו את תהליך ההתקנה של אנגולר ויצרנו אפליקציה ראשונית.

דיברנו על קומפוננטות ומבנה של אפליקצית אנגולר.

התקנה של אנגולר :

https://www.npmjs.com/package/@angular/cli

הרצה –

ng serve

קבצי השיעור להורדה

שיעורי בית:

TypeScript :

  1. צרו פונקציה המקבלת מערך שמכיל מספר
    אובייקטים המבוססים על תרגיל 1 (שחקן שחמט) ,
    והדפיסו את הרמות של כל אחד מהם
  2. .תרגיל חקר : רשמו תוכנית המדפיסה את ה length
    של אובייקט מסויים.
    כלומר, את מספר המאפיינים שמכיל האובייקט.
  3.  צרו מחלקה (class) המייצגת דירה
    לכל דירה יש כתובת, מספר, ומספר שכנים בבניין.
    לכל דירה יש פונקציה של מכירה – שמקבלת מספר (המייצג מחיר) ומוסיף את המחיר למערך ששומר את ההיסטורית עסקות של אותה דירה.
    כלומר, בכל דירה חדשה שאצור יהיה מערך ריק, וברגע שהיא נמכרת אני מוסיף את הסכום שבו היא נמכרה למערך.
    בנוסף, צרו מחלקה המייצגת פנטהאוס. היא יורשת את כל התכונות שיש לדירה רגילה + יש לה פונקציה נוספת שמדפיסה את כיווני הנוף שרואים מהפנטהאוס.

 ANGULAR

התקינו אנגולר אצלכם במחשב בבית, וצרו 3 קומפוננטות.
header
content
footerחלק 2 :
הוסיפו לקומפוננטה content כותרת ו 3 כפתורים.

חלק 3:

הוסיפו סקריפט בקלאס שיגרום לכך  שכפתור ישנה את הצבע של הכותרת ואת הכיתוב בה לצבע ותוכן אחר.

 

 

 

סגירת תפריט